Nascut in Londra, Boiler Room a inceput cu un webcam DJ session care s-a transformat intr-o sesiune de streaming-uri globale. Practic, Boiler Room s-a transformat in postul tv misto de muzica electronica care ar fi existat pe marile ecrane daca nu ar fi fost inventat internetul.
Pe masura ce audientele au crescut si cererile publicului au devenit din ce in ce mai eclectice, Boiler Room s-a transformat intr-o casa de productie de evenimente de live streaming. Know how-ul dobandit in ultimii ani i-au transformat pe acestia in repere istorice pentru aceasta industrie care este in continua crestere. Probabil deja multi dintre voi au ascultat cel putin un live set organizat de promoterii francezi Cercle.
Ce este important de mentionat este faptul ca evenimentele Boiler Room sunt gratuite si presarate constant de spontaneitatea publicului prezent.
La fel cum dupa gale importante apar gif-uri si meme-uri cu ceea ce au facut celebritatile, comunitatea activa Boiler Room nu scapa niciun moment in care in public se afla un dansator mai special.
In 5 ani de activitate desfasurata intre 2012-2017, Boiler Room a avut peste 200 de evenimente, acest lucru insemnand o crestere de peste 67% fata de anii anteriori. Genurile pe care organizatorii le-au acoperit in acesti ani au fost in proportie de 45% muzica electronica, 23 % muzica hip-hop iar restul au fost experimente pe care urmeaza sa le transfome in produse concrete in urmatorii 10 ani.
Nu toti cei care urmaresc o sesiune Boiler Room o fac pana la capat, dar media ajunge in jur de 14 minute pe streaming.
Desi calculul audientei in mediul online se face dupa parametri diferiti de ceea ce gasim in TV, aceasta cifra este foarte buna avand in vedere cei 303 milioane de spectatori.
Boiler Room isi propune sa impinga granitele genurilor si sa se indrepte si spre experiente experimentale cum ar fi Radiohead – Johnny Greenwood London Contemporary Orchestra unde vor adauga camere in multiple unghiuri pentru a crea o experienta mult mai dinamica pentru cei care urmaresc streaming-ul din fata monitoarelor. Se zvoneste ca echipa Boiler Room lucreaza si la o serie de documentare in care vor radiografia procesul prin care muzica electronica a trecut in ultimii ani. Avand in vedere marimea comunitatii globale Boiler Room, nu se poate astepta decat un succes pentru viitorul continut video la care vom avea acces.
Succesul Boiler Room se datoreaza faptului ca proiectul a inceput de la o idee la care nu s-a renuntat pe parcurs si care si-a ales un public tinta foarte bine conturat.
Sansa a fost ca acest public tinta sa creasca suprinzator de mult datorita mobilitatii pe care muzica a dobandit-o prin intermediul internetului dar si a festivalurilor de muzica electronica. Artistii pe care ii intalnesti deobicei in lineup-urile Boiler Room sunt atat nume consacrate pe plan global cat si nume care rasuna doar intre granitele unei singure tari.
Indiferent ca esti promoter sau artist, ce trebuie sa inveti de aici este ca pentru a ramane relevant nu trebuie decat sa imbini constant si corect forme clasice cu forme moderne de exprimare. Sa sustii nu doar publicul, dandu-i acces la set-uri ale unor artisti la care poate nu au acces la ei in oras dar si artistii, oferindu-le o platforma de expunere celor care merita sa fie auziti si de alti oameni decat co-nationalii lor.