Ce este un Mobile DJ si cum poti deveni si tu unul

Mobile DJ

Daca ne gandim doar la denumirea acestei categorii putem extrage una din caracteristicile cele mai puternice pe care le au DJii inscrisi in ea: mobilitatea. Acest termen se foloseste pentru a defini modul in care pot circula atat persoane si obiecte cat si informatii sau echipamente hardware sau software. Luam sensul de baza si definim ca fiind Mobile DJ acel artist care circula de la un eveniment la altul de cele mai multe ori cu propriul lui setup si/sau pipitru.

Bineinteles, o data cu el si cu echipamentele circula si playlist-ul sau momentul pe care l-a creat. Asadar, un Mobile DJ este acel DJ al carui mobilitate de extinde in orice directie necesara pentru ca sunetul sa ajunga la o categorie de public ale carei preferinte le stie dinainte. 

Tipurile de evenimente la care pune muzica un Mobile Dj sunt diverse.

Printre cele mai raspandite sunt nuntile si botezurile alaturi de evenimentele corporate, apoi urmeaza alte etape importante pe care un om le sarbatoreste deobicei intr-un mod mai complex cum ar fi absolvirile si aniversarile. 

In ultimii 10 ani, datorita imbinarilor multiple pe care arta, tehnologia, stiinta, marketing-ul si comunicarea le-au facut, s-au creat evenimente cu adevarate echipe de productie in spate pentru fashion show-uri, lansari de produs, activari de brand sau evenimente ce tin de responsabilitatea sociala. Aceste lucruri au largit cateogoriile de public la care putea avea acces un DJ care punea muzica preponderent la nunti si botezuri si astfel a crescut si calitatea muzicii sau a tehnicilor de mixat folosite in cadrul acestor tipuri de evenimente.

Un Mobile DJ nu este doar un post de radio mergator ci este insasi antena care trebuie trebuie sa stea mereu conectata la energia, dorintele si asteptarile clientului si publicului. 


De cele mai multe ori, un Mobile Dj primeste un brief de la client pe care trebuie sa il respecte.

Cam la fel cum face un copywriter numai ca unul lucreaza cu sunetele si celalalt cu cuvintele. Un brief de genul acesta va cuprinde deobicei genurile de muzica pe care clientul si le doreste, nivelul de energie al serii care trebuie mentinut sau timeline-ul variatiilor de energie (ex. la un eveniment se poate opri momentul muzical pentru anuntarea unui premiu), si daca sunt acolo pentru a-i face pe oameni sa danseze sau doar sa creeze o atmosfera care corespunde cu tema evenimentului. Un Mobile DJ serios, care are un business din aceasta activitate stie sa citeasca si sa interpreteze un brief atat de bine incat poate oferi foarte usor clientului o varianta satisfacatoare. 

Ideea de Mobile DJ s-a nascut la mijlocul anilor ‘60 cand primul business oficial de acest tip a fost instaurat de catre Roger Squire.

Reputatia acestui serviciu a crescut rapid datorita evenimentelor private date de celebritati sau de membrii caselor regale de pe tot globul. Daca la inceput DJ-ul doar venea sa-si seteze echipamentul si sa puna muzica, in zilele noastre acesta este implicat direct in procesul de organizare avand putere de decizie asupra decoratiunilor, luminilor, sau a modului in care va fi organizat spatiul interior sau exterior unde are evenimentul.

Pentru ca interactiunea unui Mobile DJ cu publicul pentru care pune muzica este mai mare decat cea a unui DJ de club, pentru ca un Mobile DJ sa fie cu adevarat bun trebuie sa exceleze la a fi pregatit mereu din punct de vedere muzical datorita evenimentelor neplanuite care au loc si trebuie sa se simta bine pe muzica pe care acesta o pune. 

Un Mobile DJ este un adevarat meloman caruia ii place sa cunoasca oameni noi, este incantat sa socializeze, urmeaza liniile evenimentului in cadrul caruia lucreaza si nu ezita sa se exprime atunci cand se simte bine. Energia unul Mobile DJ este de cele mai multe ori caracteristica cea mai importanta pe care nu o poti trece in CV dar pe care clientii o transmit pe cale verbala despre acesta. 

Exit mobile version